Ponad 11 mln widzów meczu Polska- Senegal!
Mecz reprezentacji Polski z Senegalem na antenie TVP1 i TVP Sport oglądało łącznie 11,13 mln widzów- wynika z danych Nielsen Audience Measuremen.
Średnia widownia przegranego przez reprezentację Polski spotkania pokazanego w TVP1 wyniosła 9,28 mln osób. Przełożyło się to na 65,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 68,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 66,53 proc. w grupie 16-59. Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,86 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 13,01 proc., 14,25 proc. i 14,62 proc. udziału. Łączna widownia pojedynków na obu antenach wyniosła 11,13 mln osób (78,14 proc., 82,45 proc. i 81,15 proc. udziału).
Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze opublikował dane z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji – jego wyniki uznawane są tylko przez publicznego nadawcę. Z tych wyników wynika, że średnia widownia meczu Polski z Senegalem na obu antenach wyniosła 16,53 mln widzów (14,71 mln w TVP1 i 1,82 mln w TVP Sport), a w szczytowym momencie wzrosła do 18,77 mln.
Telewizyjna Jedynka wczoraj była najchętniej oglądaną stacją dnia. Jej średni dobowy udział według Nielsena wyniósł 24,05 proc. Drugi był Polsat- 7,97 proc., trzecia- TVP2- 7,84 proc., czwarty- TVN- 7,71 proc., a piąty- TVP Sport- 4,61 proc. Co więcej, pokazane po meczu „Wiadomości” w samej TVP1 oglądało 3,08 mln widzów (23,3 proc. udziału), a „Alarm!” – 1,49 mln osób (10,7 proc.).