Agata Młynarska i Igor Sokołowski w kanale Wirtualnej Polski
W czwartym kwartale 2016 roku nadawanie rozpocznie telewizja Wirtualnej Polski – WP1. Nowy kanał będzie ogólnodostępny w ramach tzw. ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T). Gwiazdami stacji będą m.in. Agata Młynarska, Igor Sokołowski, ale też Małgorzata Serafin i Kamila Biedrzycka. Nadawca prowadzi rozmowy z wieloma osobistościami telewizyjnymi.
Agata Młynarska w kanale Wirtualnej Polski (jego robocza nazwa to WP1) ma prowadzić pasmo lifestylowe emitowane na żywo w godz. 13-14. Będzie to program w stylu telewizji śniadaniowej, tyle że w porze obiadu, dotyczący domu i rodziny oraz skierowany przede wszystkim do gospodyń domowych.
Igor Sokołowski ma natomiast być jednym z gospodarzy wieczornego pasma lifestylowego, nadawanego w godz. 18:45-19:15. Ten program będzie też prowadziła Małgorzata Serafin.
O planowanym zaangażowaniu Młynarskiej i Sokołowskiego do swojego kanału Wirtualna Polska poinformowała w prezentacji dla operatorów kablowych i satelitarnych. Z obojgiem dziennikarzy firma prowadzi rozmowy o współpracy. Potwierdziła to Agata Młynarska.
W kanale Wirtualnej Polski będą też pracowały Kamila Biedrzycka Osica i Małgorzata Serafin. Obie będą prowadziły poranne pasmo na żywo nadawane w godz. 9-10. Program, tworzony we współpracy z redakcjami WP Wiadomości i Money.pl, będzie dotyczył bieżących wydarzeń politycznych i społecznych.
Te trzy programy będą nadawane pod marką „#dziejesienazywo”. Taką nazwę noszą dwa pasma, które jesienią ub.r. zaczęły być emitowane na żywo od poniedziałku do piątku na stronie głównej WP.
W ramówce stacji będą również pasma z programami dokumentalnymi i reality show (emitowane w dni powszednie w godz. 19:30-20:30) i serialami zagranicznymi (w dni powszednie w godz. 20:30-22) oraz magazyn plotkarski „W świecie na tapecie” (w godz. 22-22:30) dotyczący najciekawszych tematów z mediów społecznościowych.
Pozostałą część ramówki będą wypełniać inne programy i seriale oraz ich powtórki. W weekendy będą pokazywane także filmy.
W dalszych planach kanału jest produkcja własnego serialu obyczajowo-komediowego oraz realizacja, w oparciu o zagraniczne formaty, talk-show publicystycznego i reality-show.
Zgodnie z wymogami koncesyjnymi w ramówce kanału w godz. 6-23 minimum jedną trzecią czasu mają zajmować produkcje polskiej, a 51 proc. – treści europejskie (w tym polskie). Co najmniej 20 proc. czasu mają wypełniać filmy i seriale, 15 proc. – programy publicystyczne, a po 10 proc. – dokumenty i programy rozrywkowe.
Nadawca opisuje widzów stacji jako „osoby silnie osadzone w tradycji, wartościach rodzinnych i lokalnych sieciach społecznych, ale idących z duchem czasu i postępem technologicznym – nie bojące się otwierać na świat i nowe doświadczenia, także te związane ze zróżnicowaną konsumpcją mediów (multiscreening)”. Kanał ma mieć młodszą widownię niż większość stacji z naziemnej telewizji cyfrowej, z niewielką przewagą kobiet.
Kanał wystartuje w czwartym kwartale br., będzie nadawany na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Ma również trafić do ofert sieci kablowych i platform cyfrowych oraz będzie emitowany w internecie.