Discovery w naziemnej TV cyfrowej. Koncern nabył udziały w Metro TV

Discovery nabywa udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem kanału Metro TV. Dzięki porozumieniu Discovery Communications po raz pierwszy dotrze ze swoimi formatami także do polskich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T).

Agora pozyskała uznanego, międzynarodowego partnera do rozwoju nowej telewizji Metro. Discovery Communications sukcesywnie dąży do zapewnienia jak najszerszego dostępu do wysokiej jakości kontentu widowni w Polsce. W myśl tej strategii, nadawca ogłosił zawarcie porozumienia z Agora, które zaowocuje przygotowaniem oferty skierowanej specjalnie do odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, a dokładniej widzów nowego kanału Metro TV, który zadebiutował na ósmym multipleksie 2 grudnia 2016 roku. Spółka Discovery Polska nabyła 49 proc. udziałów spółki Green Content Sp. z o.o., nadawcy Metro TV.

Naszym priorytetem jest zbudowanie silnej pozycji Metra na polskim rynku telewizji naziemnej. Pozyskanie partnera światowego formatu, jakim jest Discovery, daje nam nie tylko międzynarodowe know-how, ale również dostęp do ogromnej biblioteki programowej, co zdecydowanie wspiera realizację naszych celów biznesowych – tłumaczy Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora S.A.

W ramach współpracy, na antenie stacji pojawią się programy dokumentalne, fabularne oraz lifestyle’owe z bogatej biblioteki Discovery. Partnerstwo to stanowi dla Discovery pierwszy krok do obecności w segmencie telewizji naziemnej cyfrowej w Polsce.

Discovery jest obecne na polskim rynku od 20 lat. Ogłoszone dzisiaj partnerstwo z Agorą stanowi kolejny krok w naszej ewolucji i zapewni dostęp do naszych programów jeszcze szerszej widowni. Podążając za przykładem Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii – rynków, na których mamy już doświadczenie w segmencie telewizji FTA, wierzę, że i w Polsce uda nam się odpowiedzieć na potrzeby widzów poszukujących wysokiej jakości programów, które bawią, uczą i pokazują różne oblicza świata wokół nas – podkreśla Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).

Zawarte porozumienie odzwierciedla oczekiwania 71% polskich widzów, którzy według badania przeprowadzonego przez dom mediowy MEC w październiku 2015 roku pragnęli pojawienia się kanału z portfolio Discovery na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Według informacji Agory, w ciągu zaledwie tygodnia od uruchomienia Metro wysunęło się na pozycję lidera oglądalności wśród nowo uruchomionych kanałów cyfrowej telewizji naziemnej w ramach MUX-8. W pierwszym tygodniu emisji Metro uzyskało dwukrotnie wyższy udział w oglądalności niż pozostałe stacje. Uznaniem widzów cieszyły się produkcje własne Metra np. „P.I.W.O.” – publicystyczny talk-show Mikołaja Lizuta realizowany wspólnie z Radiem TOK FM, którego premierowy pierwszy odcinek uzyskał 0,28 proc. udziału w grupie komercyjnej (dwa razy wyższy niż średni udział stacji w rynku) oraz „Crash test” Dominiki Wielowieyskiej, realizowany przez zespół Wyborcza.pl, którego najlepiej oglądany odcinek uzyskał prawie 3 proc. udziału w oglądalności w grupie komercyjnej.

Discovery to jeden z największych nadawców programów edukacyjnych i dokumentalnych, mający w swoim portfolio m.in. stacje Discovery Channel, Eurosport, TLC czy Animal Planet.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Advertisment ad adsense adlogger