TVP1 i TVP2 zyskały widzów w 2018 roku. Polsat i TVN ze spadkiem oglądalności
Telewizja Polska po trzech kwartałach 2018 roku odnotowała wzrost udziałów we wszystkich grupach wiekowych, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Anteny TVP 1 i TVP2 jako jedyne wzrosły w 2018 zarówno w grupie 4+, jak i w grupie komercyjnej 16-49, deklasując konkurencję, której udziały spadły o 5,81% i 4,30%.
Udziały anteny Telewizji Polskiej wzrosły w pierwszych 10 miesiącach tego roku o 1,62% w grupie 4+, o 5,5% w grupie 16-49 oraz o 1,73% w grupie 16-59 w porównaniu z 3 kwartałami ubiegłego roku. Wzrost ten grupa TVP zawdzięcza umocnieniu się głównych anten publicznego nadawcy: TVP1 i TVP2, które jako jedyne spośród wielkiej czwórki odnotowały wzrost udziałów. W badanym okresie udziały Jedynki w grupie 4+ wzrosły z 9,56% do 9,75% (wzrost o 2%), a Dwójki z 7,72% do 8,06% (wzrost o 4,40%). Najwyższą dynamikę – 12,1% – odnotowała TVP1 w grupie wiekowej 16-49. Do wzrostu średnich udziałów TVP przyczyniły się również kanały tematyczne. Udziały TVP Sport wzrosły z 0,38% do 0,98%, TVP ABC z 1,17% do 1,40%, a TVP HD z 0,50% do 0,52%.
Wśród cieszących się najwyższą oglądalnością programów od początku 2018 roku pierwsze 43 pozycje należą do Telewizji Polskiej. Widzowie najliczniej obejrzeli mecze Mistrzostw Świata w piłce nożnej, w tym: Polska – Kolumbia (11,6 mln widzów, udz. 64,39%), Polska – Senegal (9,27 mln widzów, udz. 65,13%) oraz Japonia – Polska (7,67 mln widzów, udz. 64,55%). Wśród najpopularniejszych programów znalazł się także Puchar Świata w skokach narciarskich w Bischofshofen (7,29 mln widz., 47,11%), a także ulubione przez widzów polskie seriale: „M jak Miłość”, „Na dobre i na złe”, „Barwy szczęścia” oraz programy informacyjne: „Teleexpress” i „Wiadomości”.
W październiku 2018 roku bezkonkurencyjna okazała się telewizyjna Dwójka, która jako jedyna antena z wielkiej czwórki odnotowała wzrost udziałów w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Dynamika udziałów wyniosła 1,8%.
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów w październiku 2018 roku aż 13 należy do Telewizji Polskiej. Wśród nich znalazły się: odcinek serialu „M jak Miłość” (5,68 mln, udz. 37,5%), program „Rolnik szuka żony” (3,92 mln, udz. 26,4%), mecz Ligi Narodów Polska – Włochy (3,85 mln, udz. 25,7%), serial „Na dobre i na złe” (3,7 mln, udz. 24,1%) oraz „Barwy szczęścia” (3,52 mln, udz. 21,7%).