Cyfrowy Polsat kupuje Netię

Cyfrowy Polsat zrealizuje kolejną strategiczną inwestycję mającą na celu dalszy rozwój oferty multiplay i wzmocnienie realizacji strategii operatora konwergentnego. Spółka przejmie pakiet około 32 proc. akcji spółki Netia od dwóch znaczących akcjonariuszy. Cena nabycia została ustalona na łączną kwotę 638,8 mln zł. Cyfrowy Polsat zamierza też zwiększyć swoje udziały w spółce do 66 proc.

– Netia to dla nas cenna infrastruktura, atrakcyjna baza klientów i wejście na całkowicie nowy rynek. To potencjalne połączenie dwóch doskonale uzupełniających się biznesów, naturalny etap rozwoju naszej Grupy, możliwość zaproponowania kolejnej usługi obecnym i przyszłym klientom oraz atrakcyjne wzmocnienie pakietu usług zintegrowanych dostępnych dla wszystkich Polaków – komentuje Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o.

Inwestycja w Netię wpisuje się w misję, wizję i cele strategiczne Grupy Cyfrowy Polsat oraz zapewnia jej silne wsparcie w trzech obszarach: infrastruktury, atrakcyjnej bazy klientów oraz wejścia na nowy rynek dla Grupy Polsat – duże miasta i aglomeracje miejskie.

– Netia dysponuje rozległą, ogólnopolską infrastrukturą stacjonarną. 20 tys. km sieci szkieletowej w całej Polsce stanowić będzie dla nas niezmiernie cenne aktywo – na jej realizację we własnym zakresie musielibyśmy przeznaczyć minimum kilka lat i ogromne budżety – zaznacza Tobias Solorz.

Poza siecią szkieletową (20 tys. km szkieletowej sieci światłowodowej), Netia posiada również rozległą, ogólnopolską sieć dostępową, docierającą już obecnie do ponad 2,5 mln lokalizacji w całej Polsce, w tym ponad 800 największych biurowców. Po sfinalizowaniu transakcji będzie to stanowiło istotne wsparcie efektywnego rozwoju sieci telekomunikacyjnej Grupy Cyfrowy Polsat. Pozwoli na szybkie zwiększanie pojemności sieci mobilnej w dużych skupiskach ludzkich i jej jednoczesne odciążenie w miejscach, gdzie po transakcji klientom Grupy Cyfrowy Polsat będzie można zaproponować Internet światłowodowy. Jednocześnie tak rozwinięta infrastruktura Netii daje możliwość prowadzenia sprawnej rozbudowy sieci zarówno stacjonarnej, jak i mobilnej w przyszłości, tam gdzie Grupa będzie widziała potencjał dalszego rozwoju swojego biznesu.

– Zyskamy większą elastyczność przy dalszym planowaniu rozbudowy naszej sieci telekomunikacyjnej i możliwość realizowania celowanych inwestycji zarówno dla technologii mobilnych, jak i światłowodowych. Co ważne, realizowany obecnie średnioterminowy plan rozwoju Netii doskonale uzupełnia plany inwestycyjne naszej Grupy i pozwoli wdrażać je jeszcze efektywniej, z korzyścią zarówno dla naszych klientów, jak i akcjonariuszy – podkreśla Tobias Solorz.

Nowe usługi i nowy rynek Grupy Cyfrowy Polsat

– Internet stacjonarny idealnie wzbogaci pakiet proponowanych przez nas usług, z którego po realizacji transakcji będzie mogło skorzystać także blisko milion klientów Netii. Istotnie wzmocnimy także naszą ofertę dla klientów biznesowych. Ponadto wraz z włączeniem do portfolio nowej usługi wejdziemy z ofertą multiplay na nowy, wielkomiejski rynek, zarezerwowany dotychczas dla dużych operatorów kablowych – ocenia Tobias Solorz.

Grupa Cyfrowy Polsat od kilku lat konsekwentnie realizuje strategię operatora multiplay, m.in. sukcesywnie poszerzając portfolio dostarczanych usług i oferując wspólnie z siecią Plus program smartDOM, który zapewnia atrakcyjne rabaty wraz z każdą kolejną zakupioną usługą z portfolio Grupy. Aktualnie Grupa proponuje 9 różnych usług i produktów: flagowe usługi płatnej telewizji, telefonii komórkowej i Internetu LTE oraz dodatkowo prąd, gaz, monitoring domu, usługi bankowe i ubezpieczeniowe, sprzęt telekomunikacyjny, RTV i AGD. Jej głównymi celami od lat pozostają regularny rozwój oferty multiplay oraz dosprzedaż jak największej liczby usług klientom kontraktowym.

Internet stacjonarny od Netii będzie naturalnym etapem rozwoju oferty multiplay Grupy Cyfrowy Polsat i będzie stanowił jej atrakcyjne wzbogacenie, zwiększające dostępność oferty, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych, oraz jej różnorodność i elastyczność. Po zakończeniu transakcji klienci zarówno Grupy Cyfrowy Polsat, jak i Netii zyskają nowe usługi w atrakcyjnej cenie, jeszcze bogatsze pakiety usług konwergentnych oraz realne dodatkowe korzyści, jak np. niższe rachunki z tytułu łączenia usług, łatwość zakupu w szerokiej sieci sprzedaży – zarówno w kanałach tradycyjnych, jak i elektronicznych, uproszczony proces obsługi klienta itp. Natomiast dzięki obecności infrastruktury stacjonarnej Netii w 800 największych biurowcach w Polsce Grupa Cyfrowy Polsat otrzyma po sfinalizowaniu transakcji możliwość stworzenia elastycznej i kompleksowej oferty dla klientów biznesowych.

Czynniki te stanowią potencjał dalszego rozwoju i wzrostu segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym Grupy. Dodatkowo Grupa Cyfrowy Polsat spodziewa się osiągnięcia licznych synergii w latach 2019-2023 o łącznej wartości ok. 800 mln zł. Nie bez znaczenia pozostaje także bardzo dobra kondycja finansowa spółki. – Netia ma zdrowe finanse i niskie zadłużenie. Oceniamy, że w związku z transakcją osiągniemy wymierne synergie operacyjne i finansowe, pozwalające pogodzić realizację zaplanowanych inwestycji z kontynuacją strategii oddłużania oraz wypłatą dywidendy w przyszłości – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Spółka Cyfrowy Polsat zwarła z akcjonariuszami Netii umowy nabycia łącznie ok. 32% akcji spółki Netia, a w drugim etapie Grupa planuje ogłosić wezwanie na kolejne około 33% akcji Netii, tak aby w efekcie nabyć pakiet akcji reprezentujący nie więcej niż 66% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu Netii. Transakcja zostanie sfinansowana ze środków własnych i kredytu rewolwingowego Grupy Polsat.

– To kolejny kamień milowy w rozwoju naszej Grupy i bardzo ważny moment w historii realizacji strategii operatora multiplay. Naszą Grupę rozszerzaliśmy kolejno o Telewizję Polsat, serwis IPLA, sieć Plus i Grupę Midas, tworząc unikalną ofertę usług wśród operatorów medialnych i telekomunikacyjnych. Ogłoszone dzisiaj plany nabycia większościowego pakietu akcji Netii doskonale wpisują się w naszą misję dostarczania do polskich rodzin, osób indywidualnych i klientów biznesowych wszystkich niezbędnych na co dzień usług i sprzętów oraz oczekiwanych przez Polaków treści telewizyjnych, dostępnych z wykorzystaniem każdej używanej przez nich powszechnie technologii, na wielu różnych urządzeniach. Nie jest to nasze ostatnie słowo, mamy jeszcze wiele pomysłów, a szczegółowe cele i założenia na najbliższe lata przedstawimy po uzyskaniu pakietu większościowego w spółce Netia, co mamy nadzieję będzie możliwe już na początku 2018 roku – podsumowuje Tobias Solorz.

Przeczytaj również...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Advertisment ad adsense adlogger